Produkter
Chat
Rosacea

Rød og betent hud

Rosacea gir rødme og utvidede blodkar i huden, spesielt på kinn, hake og nese. I noen tilfeller oppstår det et betent kviseliknende utslett i de røde områdene.

Rosacea er en kronisk hudsykdom med ukjent årsak. Den rammer som oftest personer som har tendens til rødme, og debuterer gjerne i 25 – 50 års alderen. Mye tyder også på at langvarig utsettelse for sollys kan utløse sykdommen.

Det finnes fire typer av rosacea:
Type 1 kjennetegnes med tydelige blodkar i kinnene. Huden er veldig rød og den føles varm.

Type 2 kjennetegnes med et betent kviseliknende utslett spesielt på kinn og hake.

Type 3 angriper nesen og gir grov, fortykket og fet hud. Nesen kan bli forstørret og deformert. Tilstanden rammer flest menn.

Type 4 angriper øynene og gir rødme, tørrhet og irritasjon i øyet.

Behandlingene som gir best resultater på hud med rosacea er IPL Laser og Medisinsk Hudprogram, samt spesialbehandlinger som roer ned rødheten og stresset i huden.

• Rosacea kan bli verre ved inntak av alkohol, kaffe eller te, sterk krydret mat, kulde, sollys eller psykisk stress.

Vi hjelper deg med rosacea

Njomza Gashi
Hudterapeut

Njomza har jobbet i Oslo Hudpleieklinikk Medispa siden 2007. Hun er spesialist på de fleste behandlingene som utføres i klinikkene. Hun er utdannet hudterapeut, og er autorisert strålevernkoordinator, med tilleggsutdannelse innen Laser og IPL-behandlinger. Hun har også produktutdanning fra alle merkene som vi representerer.

Behandlinger – Rosacea

IPL (Intense Pulsed Light) er en skånsom og målrettet behandling for pigmentflekker, blodkar og uønsket hårvekst. Vi bruker også IPL til akne og kollagenstimulering.